Sosiaalisen median käyttö
Somen käyttö
Sosiaalinen media on tullut tärkeäksi asiaksi monen arkeen. Yritykset ja yksittäiset käyttäjät käyttävät sosiaalista mediaa niin markkinointiin kuin sisällön luomiseen. Keskitytään nyt yhteen sosiaalisen median alustaan, josta minulla on itsellä kokemusta, TikTokiin. TikTok on sovellus, jossa käyttäjät voivat luoda videoita, keskustella kavereiden kanssa, tai vaikka mainostaa omaa yritystään. TikTokista löytyy valtavasti sisältöä, joten sieltä voit saada vertaistukea ja apua. TikTokkia voit siis hyödyntää myös esimerkiksi koulutehtävissä tai työelämässä.
Alusta, josta en ollut ennen kuullut, LinkedIn Learning, tarjoaa mahdollisuuden oppia ohjelmistoista ja liiketoimintataidoista alan asiantuntijoiden videokurssien avulla. Kyseinen palvelu auttaa uusia alan opiskelijoita syventämään osaamistaan ja saavuttamaan tavoitteitaan.
Yritykset sosiaalisessa mediassa
Palataan vielä yritysten sosiaalisen median käyttöön, ja katsotaan mielestäni hyviä esimerkkejä yrityksistä, jotka hyödyntävät sosiaalista mediaa tehokkaasti.
Gigantti: Gigantti hyödyntää sosiaalista mediaa markkinoinnissa ja asiakaspalvelun apukätenä. Tiktokin puolella yritys tiedottaa tarjouksista, esittelee tuotteita, sekä vastaa katsojien esittämiin kysymyksiin kommenteissa että videoilla. Gigantin Tiktok-käyttäjällä on noin 41 tuhatta seuraajaa, ja uskon, että yritys on saanut eri sosiaalisen median kanavien kautta lukusia uusia asiakkaita.
LinkedIn: Olen törmännyt LinkedIn:in mainoksiin useasti Twitch-lähetyksiä ja YouTube-videoita selatessa. LinkedIn:illä on siis hyvä tapa hyödyntää sosiaalisen median alustoja saadakseen itselleen lisää näkyvyyttä. Mainoksissa kerrotaan heidän alustan hyödyistä, ja miten se auttaisi juuri sinua saamaan itsellesi enemmän huomiota työmarkkinoilla. LinkedIn käyttää myös esimerkiksi Instagramia ja Facebookia näkyvyyden saavuttamiseksi. He julkaisevat päivityksiä ja ottavat alustan käyttäjiltä palautetta aktiivisesti.
Kommentit
Lähetä kommentti